Madame Curie op vakantie

Madame Curie maakt weer een nieuwe reis deze zomer. Om ook de avonturen van deze zomer te volgen klik hier.

woensdag 25 mei 2011

Waar komen ze vandaan?

Per 1 mei is het seizoen begonnen. Ineens zie ik overal zeilboten met chartergasten, en ook het aantal prive zeilboten is toegenomen. Dus van de een op de andere dag liggen er mensen in de havens die ik aandoe.
Madame Curie is vaak het kleinste bootje in de haven.
Omdat de reisgids zo positief was over Makarska, besloot ik daar heen te zeilen. Het was eigenlijk net te ver weg, maar als ik door zou varen tot een uur of 9 's avonds zou ik het moeten kunnen redden. Daar aangekomen werd ik weggestuurd door iemand op de kade. De haven was vol!!!. Dit had ik mij voor 1 mei niet kunnen voorstellen. Maar omdat het al donker was, en ik toch wel erg graag de volgende ochted over de boulevard wilde flaneren, besloot ik dat ik het niet helemaal goed begreep, en dat ik het gewoon een klein stukje verderop in de haven nogmaals zou proberen. Er waren namelijk nog wel wat legen plekken langs de kade, maar die zijn vaak gereserveerd voor touristen bootjes. Maar ook het mannetje op de kade was volhoudend. Ook daar werd ik weggestuurd. Hmmmm, wat nu. Gewoon nogmaals proberen. Toen kwam het mannetje weer aangelopen, en die zei dat hij nog wel een plekje had!!! Ik kon wel gewoon afmeren bij het tankstation, maar dan moest ik de volgende dag wel om 7 uur vertrekken. Ik was allang blij dat ik een plekje had, en morgen zou ik wel weer vragen of ik een beetje langer kon blijven. De volgende ochtend was ik ruim op tijd wakker, want ik bleek te liggen naast de enige viskraam van de boulevard.
Het blijven liggen tot een uur of 11 bleek geen enkel probleem, dus ik heb nog even kunnen rondlopen op de boulevard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten