Madame Curie op vakantie

Madame Curie maakt weer een nieuwe reis deze zomer. Om ook de avonturen van deze zomer te volgen klik hier.

donderdag 26 mei 2011

Ontmoeting op zee.

Vorige week was ik onderweg naar Dubrovnik, het was nogal wisselvallig weer. 's Morgens geen wind, toen langzaam een heerlijk zeilwindje, daarna omweersbuien met veel regen, maar geheel zonder wind. En daarna gewoon weer een heerlijk zeilwindje. Met alleen de genua gehezen zeilde ik voor de wind met een snelheid van 3-4 knopen richting Dubrovnink. Al enige tijd zag ik een andere zeilboot die in zelfde richting zeilen achter mij. Die boot zeilde wat sneller, en kwam dus steeds dichterbij. Op een geven moment hoorde ik muziek, en de boot was zeer dichtbij. Ik zwaaide vrolijk, en zij zwaaide terug. I riep "see you in Dubrovnik!". De drie mannen aan boord riepen terug: " we are cooking spagetti in Dubrovnik, will you join us?"
De oostenrijkse boot heeft me hier net ingehaald.
Natuurlijk, lijkt me gezellig. Omdat zij duidelijk sneller voeren dan ik, voegde ik er nog wel aan toe: " I will be a little late!". Geen probleem. Helaas viel de wind helemaal weg, dus moest ik het laatste stuk op de motor varen. Ongeveer tegelijk kwamen beide boten aan in de haven. De spagetti was heerlijk, en het gezelschap uitstekend.
Madame Curie (foto genomen door bemanning Oostenrijks zeiljacht).

1 opmerking:

  1. En zo toch nog een foto van de Madame Curie onderweg..

    BeantwoordenVerwijderen