Madame Curie op vakantie

Madame Curie maakt weer een nieuwe reis deze zomer. Om ook de avonturen van deze zomer te volgen klik hier.

dinsdag 29 maart 2011

Toerist uithangen

Nog even een kort berichtje voor al diegene die zich afvragen wat ik gedaan heb ik Koper in afwachting van de post. Op aanraden van mijn ouders ben ik een dagje naar de Grotten van Postajnska geweest. Dit stelsel van druipsteen grotten strekt zich ondergronds uit overongeveer 20km. Als je afhankelijk bent van openbaar vervoer is voorbereiding essentieel. Dus na een avondje internetten wist ik precies welke bus en treinen ik diende te nemen. Op het station aangekomen bleken er geen treinen te rijden.... Maar gelukkig werden er bussen ingezet. Om vergissingen te voorkomen hadden ze de bus gewoon op het perron geparkeerd, wel zo duidelijk. De aansluitende trein ruim gehaald, en daarna in het plaatsje Postajnska uitgestapt. Vandaar met de bus naar de grotten..... maar ondanks mijn voorbereiding blijkt de werkelijkheid in het voorseizoen toch anders. Alle bussen naar de grotten rijden pas vanaf de zomer.  Nee, bij het kasteel, ik had een combinatiekaartje gekocht, kun je nu niet komen met openbaar vervoer....
Na een stevige wandeling toch bij de grotten gekomen. Als kuddedier heb ik in het treintje gezeten, en daarna achter alle Aziaten aan gelopen om de groten te bewonderen.

Dit treintje rijdt wel in het voorseizoen
Afgelopen dinsdag ben ik nog een dagje naar Trieste geweest. Ik heb daar het meest schattige cappuccinootje gedronken. Heerlijk op een Italiaans terras, voor maar 85 euro cent.

1 opmerking:

  1. Hallo Margriet,

    Je hebt al heel wat beleefd en mooie dingen gezien. Leuk om dat te kunnen volgen.

    Liefs, Karin

    BeantwoordenVerwijderen