Madame Curie op vakantie

Madame Curie maakt weer een nieuwe reis deze zomer. Om ook de avonturen van deze zomer te volgen klik hier.

woensdag 16 maart 2011

Paniek in het toiletgebouw

Al sinds ik aangekomen ben ik Koper zijn er mannetjes de dames douches en toiletten aan het verbouwen. Geen nood, een paar A4tjes op wat deuren geplakt en dames kunnen ineens ook gewoon op een heren toilet.  Uiteraard voelen de medewerkers van de jachthaven zich wat bezwaard dat het nu zo'n zooitje is, tenminste dit vertellen ze meerdere malen per dag, maar het is niet anders. Tot vanmorgen.......
Om kwart over acht, een zeer schappelijk tijdstip als je geniet van een sabbatical, stond ik bij de heren, oja nu dames, douches om uitgebreid te soppen. Waren de bouwvakkers maar vast op eigen initiatief begonnen met het uitbikken van de heren douches!!! Met mijn slaperige hoofd maar even nagevraagd waar ik nu kon douchen. Toen was het paniek. De medewerkers van de jachthaven voelde zich bijzonder opgelaten, de bouwvakkers zouden pas de heren douches slopen als die van de dames gereed waren. Alleen de deuren moesten nog geinstalleerd worden.  Onmiddelijk gingen 2 medewerkers van de jachthaven zich er mee  bemoeien, alles zou over 5 minuten geregeld zijn, dan hingen de deuren er in, zou het water warm zijn, en.....dat moesten de bouwvakkers alleen nog even doen.  Lichaamshouding van de bouwvakkers sprak boekdelen, dit zou langer gaan duren. Eerst maar even ontbijten, een kopje thee, en dan nog maar eens kijken of het ging lukken. De "marina staff" was erg druk, maar de bouwvakkers lieten zich niet gek maken. Achter de in allerhaast opgehangen deur, met mijn kleding op een speciaal neergelegd schoon stukje vloerbedekking heb ik heerlijk gesopt. De bouwwerkzaamheden zijn gedurende het douchen even tijdelijk stil gelegd, want de marina staff vond het zo al erg genoeg. Toen ik terug liep naar mijn boot begon het bikken weer.

3 opmerkingen:

  1. Nou Margriet, dat noem ik nog eens een echte VIP-behandeling!

    Liefs, Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rick Ravensburg17 maart, 2011

    He die Margriet,

    Men wist waarschijnlijk niet dat je bij de baas aan een onderzeeboot douche voldoende had ?

    Lekker op het achterdek genieten van het leven ?

    Groet, Rick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en ben je al vertrokken naar zee of blijf je nog een paar dagen met VIP-behandeling douchen?

    groeten uit een zonnig Julianadorp,

    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen