Madame Curie op vakantie

Madame Curie maakt weer een nieuwe reis deze zomer. Om ook de avonturen van deze zomer te volgen klik hier.

woensdag 23 maart 2011

Bora

Afgelopen zondag en maandag stond ik helemaal klaar om te vertrekken richting Piran. Sterker nog, ik heb er mijn wekker voor gezet. Maar direct toen ik wakker werd wist ik dat het weliswaar mooi zonning was, maar dat er ook een stevige bries stond. Een krachtje 7-8. Bora is een lokaal fenomeen, het is koude lucht, die zich achter de alpen bevindt, die ineens over de bergen heen valt. Ik had er natuurlijk wel over gelezen, maar weet nu ook dat het inderdaad ineens kan komen opzetten bij stralend blauwe luchten. Dus toen maar probleemloos overgestapt naar plan B. Er gaat ook een bus naar Piran. Dus mijn toeristische schoenen aangetrokken en vertrokken richting Piran, Izola, en Portoroz.

Piran
 Aangekomen in Piran was ik erg blij dat ik niet naar Piran gezeild was. De bootjes lagen behoorlijk te stuiteren in het hele kleine haventje. Zoals je op de foto van Piran ziet, staat aan de rechter kant van de foto een behoorlijke zeegang, en is het bij het haventje relatief vlak (links). Hier onde nog een detail foto genomen net rechts van de kerk. Behoorlijke golven!!!
Momenteel lig ik nog steeds in de haven in Koper, en zodra ik belangrijke post uit NL heb ontvangen, dan vertrek ik rechtstreeks naar Kroatie. Ik durf geen voorspelling meer te doen van wanneer dat is. Maar voorlopig geniet ik hier van het zonnetje, ontbijtjes op het achterdek, en gewoon een beejte uitslapen.
Hier doe ik het voor, heerlijk in kuip, in het zonnetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten