Madame Curie op vakantie

Madame Curie maakt weer een nieuwe reis deze zomer. Om ook de avonturen van deze zomer te volgen klik hier.

woensdag 30 maart 2011

Hehe

Eindelijk!! Mijn avontuur is begonnen. Het was best leuk om in Koper te verblijven, maar voor zeilen en nieuwe plekken ontdekken ben ik naar de Middellandse Zee gekomen. Vanmorgen eerst nog even langs de douane, een dependance van het ministerie van transport en de politie. Nee, je kan Europa niet zomaar verlaten. Daarna kan mijn avontuur officieel beginnen. De teller staat op 0. Mijn eerste stukje varen is naar Umag, in Kroatie. Dit is een van de havens waar ik kan inklaren in Kroatie. In Kroatie zijn ze niet kinderachtig, om in het land te mogen varen moet ik al een kleine 300 euro neertellen. 180 om als boot binnen te komen, 100 euro als vuurtoren belasting, en dan nog 20 euro wat mij niet helemaal duidelijk is geworden waar het nou precies voor is. Maar ja, wat is nu 300 euro voor een jarenlange droom?

3 opmerkingen:

  1. Hoi Margriet,

    Toch maar weer een anonieme. Ik heb geen idee wat ik bij URL in moet vullen.
    Fantastisch dat je reis nu echt begonnen is. Het doet je goed, je staat stralend op de foto.
    Leuke verhalen en leuk om je zo te kunnen volgen. Goede vaart.

    Liefs, Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Coby,
    Gewoon je naam invullen bij naam/URL, dan ben je niet langer anoniem.

    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Margriet en Coby,

    Ik ga gelijk proberen om mijn anonimiteit kwijt te raken. Ik had er gisteren [misschien al eerder] ook al last van.

    Wat spannend dat je avontuur begonnen is. Ik hoop dat je boot lekker vaart en vooral dat je geniet, maar daar heb ik geen twijfels over.

    Tot gauw

    BeantwoordenVerwijderen