Madame Curie op vakantie

Madame Curie maakt weer een nieuwe reis deze zomer. Om ook de avonturen van deze zomer te volgen klik hier.

zondag 4 september 2011

Cagliari

Aangekomen in Cagliari, na een wel verdiende paar uur slaap ben ik mijn zoektocht naar een nieuwe aandrijfriem begonnen. In een woord; kansloos. Elke winkel, dealer of scheepswerf die ik het vroeg gaf al schouder ophalend het zelfde antwoord: " Is momenteel niet op Sardine verkrijgbaar, en het is augustus, dus we kunnen ook niets bestellen". Blijkbaar ligt de gehele economie plat in augustus, iedereen is met vakantie. Overal zie je ook bordjes hangen, bij restaurants, winkels, verhuurbedrijven. In verband met vakantie gesloten. Dus na een kleine twee dagen werd duideijk dat ik geen aandrijf riem ging vinden, en dat ik ook de volgende oversteek zonder autopiloot moest doen. Balen.
De oude stad Cagliari op de berg
Dus dan maar terug naar het de toerist uithangen. De volgende ochtend vroeg opgestaan om de hitte een beetje voor te blijven met de bus vertrokken naar de oude stad. Daar waren de (inmiddels) bekende gebouwen. (Ik ben verwend geraakt door alle mooie gebouwen en plaatsen die ik heb bezocht!)

Amfitheater

Basiliek
 Maar ik heb ook een zeer bijzonder museum bezocht. De oude stad is gebouwd op Romeinse resten. Midden in de oude stad, onder een kerk hebben archeologen de resten gevonden van de oude stad Karalis, en die hebben ze zichtbaar gemaakt. Je kunt de straten, de huizen, en het riool gewoon zien liggen!

Oude stad Karalis onder de "nieuwe" oude stad.
Het bezoeken van deze opgraving was echt het toppunt van mijn bezoek aan Cagliari.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten