Madame Curie op vakantie

Madame Curie maakt weer een nieuwe reis deze zomer. Om ook de avonturen van deze zomer te volgen klik hier.

dinsdag 5 juli 2011

Nightlife

Het is duidelijk, ik ben nog niet helemaal aangepast aan het (nacht)leven hier. Ik vond het al verdacht leeg op alle terrassen langs het water overdag, en elk spoor van toeristen ontbrak. Maar ik heb het mysterie opgelost!
Vorige week lag ik in Preveza, en kon ik het dagelijks leven in Griekenland met eigen ogen gade slaan. Rond een uur of 21:30 beginnen mensen zich te verzamelen langs de waterkant. Om een uur of 23:00 komen de eerste Senegalezen, die merk tassen verkopen (orginele, echt waar?). En rond middernacht gaan de Grieken eten. Toen ik om 00:30 een rondje liep langs de restaurants, zaten er nog heel veel aan het voorgerecht. Om een uur of 01:30 pakten de Senegalezen de tassen weer in. Tot een uur of drie, ik weet het niet precies, want ergens ben ik van vermoeidheid in slaap gevallen, sluiten de koffietenten langs de waterkant. Ik snap nu ook wel dat ze niet helemaal alert zijn als ik daar 's morgens om een uur of 10 koffie kom drinken! 

Wat doen ze dan tussen 21:30 en middernacht? Nou flaneren. Bij voorkeur op zeer hoge hakken, maar verder heel stijlvol gekleed. Natuurlijk zijn alle winkels nog gewoon open, dus als je nog even snel wat wil kopen, dan is dat ook gewoon mogelijk. Onderstaande foto's heb ik net na 23:00 gemaakt in de winkelstraat in Lefkas.
Winkelend publiek om 23:00.
Ook kleine kinderen zijn van de partij.
Heb ik mij nu helemaal aangepast? Hmmm, nee niet helemaal. Na een flaneer rondje langs alle boten, ben ik wel weer uitgeflaneerd (uiteraard minus zeer hoge hakken). Maar dat geeft niet, want rond 21:00 begint mijn maag te knorren, en besluit ik meestal toch gewoon om maar wat te gaan eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten