Madame Curie op vakantie

Madame Curie maakt weer een nieuwe reis deze zomer. Om ook de avonturen van deze zomer te volgen klik hier.

donderdag 21 juli 2011

Hitte

Na een kort verblijf in Nederland voor familie bezoek, ben ik weer terug aan boord. Fijn. Zodra de vliegtuig deuren open gingen werd ik omsloten door een deken van warme lucht. Dit beloofde niet veel goeds, het was namelijk pas 9 uur 's morgens. Madame Curie lag er prima bij, en de zeilen die ik bij de zeilmaker had afgegeven voor mijn vertrek waren keurig gereed. De volgende dag voelde ik me al wat zwakjes, en besloot ik het wat rustig aan te doen. Ook het feit dat er in Griekenland sprake was van een hitte golf maakte dat iedereen het tempo aanpaste. Enkele dagen later ging het echter mis. Ik had verhoging, 38.3, en buiten was het 38 graden. Het resultaat: ik diep ongelukkig. Er was geen ontsnappen aan de hitte. Twee dagen lamlendig in de kuip gelegen, en alles gedaan om te proberen om ergens verkoeling te vinden. Als ik ziek ben in het buitenland dat zwelg ik van zelfmedelijden, en deze keer vond ik het helemaal terecht! De hitte is gewoon niet te ontvluchten.


Inmiddels ben ik weer helemaal hersteld, en geniet weer volop van mijn sabbattical. De hittegolf is ook voorbij, dat scheelt enorm in het leefcomfort aanboord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten