Madame Curie op vakantie

Madame Curie maakt weer een nieuwe reis deze zomer. Om ook de avonturen van deze zomer te volgen klik hier.

zaterdag 25 juni 2011

Schade varen

Deze week heb ik voor het eerst schade gevaren. Grrrrrrrr. Madame Curie had al een paar schaafwonden links en rechts, maar die waren allen veroorzaakt door anderen, of gewoon door gebruik in de Middelllandse Zee. Maar deze keer had ik het geheel aan mijzelf te wijten. Ik was aan het afmeren in Amfilochia, en er stond aardig wat wind, maar niet meer dan windkracht 5. Het voelde goed, dus ik besloot af te meren. Twee Fransen stonden op de kade om de lijnen aan te nemen. Ik naderde met de juiste snelheid, en op het moment dat iedereen bezig was met de lijnen, pakte een golf de boeg, en duwde Madame Curie tegen de kade. Auw. En ik kon helemaal niemand anders de schuld geven. Geheel en al mijn fout. Zoals je je kunt voorstellen baalde ik enorm. (Ernstige understatement)

Gelukkig heb ik alle soorten verf aan boord, dus met een kwast in de hand ben ik de schade gelijk gaan bijwerken. Van een scheepslengte afstand is het nauwelijk nog te zien.


Argggg balen!!!

Na de verfwerkzaamheden.

Niets meer van te zien! Toch?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten