Madame Curie op vakantie

Madame Curie maakt weer een nieuwe reis deze zomer. Om ook de avonturen van deze zomer te volgen klik hier.

zondag 31 juli 2011

Midterm

Omdat ik op mijn feitelijke midterm ziek was, heb ik de midterm verplaatst naar vandaag. Vandaag is ook het kantelpunt in mijn reis. Tot nu toe was het relatief makkelijk, vakantie sfeer, en een beetje flierefluiten, zonder harde deadlines. Vanaf morgen wordt alles anders. Morgen begint de terugreis. De afgelopen weken ben ik er in mijn hoofd veel me bezig geweest, maar vandaag, vandaag werd het echt concreet. Alle spulletjes van dek opgeborgen, mijn boot zeevast gemaakt, en de route naar Sicilie gepland. Morgen vertrek ik naar Sicilie. Een stuk van 340 mijl, waar ik hoop een kleine week over te doen.

Vanaf nu komen de grote stukken zee, de wind tegen, en lange nachten op zee. Tot vandaag heb ik ruw weg 1/3 van het aantal mijlen afgelegd. 2/3 van de afstand ligt nog voor mij. Ik ben ook best een beetje nerveus, zal het tegen vallen. Hoe vermoeiend is het. Morgen begint het echte werk.

Toch raar, de komende oversteek voelt heel anders dan de oversteek tussen Montenegro en Corfu, blijkbaar hebben emoties een enorme impact.

Tot op Sicilie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten